Sick and tired...

Jag har alltid hatat den gamla reklamfilmen för något läkemedel mot förkylning där den där kända skådespelaren (som till exempel var med i Sällskapsresan) sitter med en handduk över huvudet och jämför en mans förkylning med kvinnors barnafödande. Fånigt.

Jag har alltid föraktat de svaga som gnäller för att näsan rinner. Som gräver ner sig och kräver uppassning bara för lite hosta eller som sjukanmäler sig minsta lilla slem i deras luftvägar. För att inte tala om människor som ens äger en febertermometer och tar tempen så fort de känner sig lite trötta.

Nu sitter jag här med en rinnande näsa och jag tänker inte klaga. Men jag måste ändå erkänna att bättre skulle man kunna ha det. Dock är det inte ok att känna efter så mycket. Livet är hårt, tråkigt och skit nog som det är, men inte på grund av förkylning. Förkylning är icing on the cake. Eller snor på skiten om man så vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0