Växeln, hallå, hallå

Ett par gånger i veckan så ringer det folk till mig och vill beställa bord. Hittills har jag inte bokat dem, men det hade varit ganska kul. Fast samtidigt lite taskigt. Både mot gästerna och restaurangen som de tror att de kommit till. Jag råkar nämligen ha ett väldigt snarlikt telefonnummer som en ganska tjusig restaurang som ligger här ett stenkast bort. Vid några tillfällen har de dessutom talat in sin önskan om bordsbokning på min telefonsvarare. Jag känner lite att det är ganska mycket badwill för krogen i fråga och jag funderar lite på om jag skulle ta och starta någon form av verksamhet för att tjäna lite extracash. Har även funderat lite på om man skulle ta och tala in ett meddelande som hänvisar till rätt nummer. Vad kan sådant vara värt tro? Ett sällskap på sex eller nio personer bör ju ändå spendera några tusen så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0